Start pagina Spoorwegen Waterwegen Nieuw Externe links Contact

Breskens - Hoofdplaat - Braakman (NL)

Totale afstand : 41 Km  🚴
Aard van de weg :
Verkeersvrije asfalt fietspaden op de dijken en met uitzicht op de Westerschelde. Enkele km effen hard zand pad door het natuur reservaat Braakman, zeer goed befietsbaar.
Bewegwijzering :
Fietsroutenetwerk, de lijst van bordjes : klik op de wegwijzer icoon op deze pagina.
Vertrekpunt :
E34/N49 Antwerpen tot Knokke-Heist. Aan de rotonde van Westkapelle rechts N376 richting Sluis. In Nederland de N253 volgen via Sluis en Oostburg naar Schoondijke. Daar rechtdoor Sasputsestraat richting Hoofdplaat, aan de rotonde links richting Breskens. Na 500 Mt in het gehuchtje 'Nummer Een' rechts : Weg naar het gemaal tot de Westerscheldedijk, daar zijn parkeerplaatsen.
Info :
Een fietstocht in Zeeuws-Vlaanderen op de dijken van de Westerschelde tussen Breskens en Braakman. Een groot deel van dit traject is op 'Eigen wegen' van het Waterschap Zeeuws Vlaanderen : autovrije asfalt wandel- en fietspaden langs de Westerschelde. Ook op het fietspad door het natuur reservaat Braakman aan de Westerschelde.